Att prata är svårare än jag trodde oO

Kategori: Dagbok
Datum: 2008-12-10 Tid: 14:07:58


Jahapp,

eftersom jag håller på & lär ronny teckenspråk, så lär han mig
uttala R & S på rätt sätt. (: Jag kan knappt säga R ,
det blir typ .. tungspetsen fladdrar inte som den ska x)
haha. nåja.

är jätteglad för jag vill kunna prata normalt. precis som
han vill lära sig teckenspråk. oO när jag ska äta ute på t.ex.
mcdonalds, vågar jag inte prata för jag vet inte när jag ska
betona vokalerna så då kan det bli helt fel!

Som när jag sa " En bigmac och compAny", ni fattar,
 jag betonade "A" alldeles för mkt så hon i kassan
fattade ingenting. Fast nu vet jag hur man uttalar det, 
men om det bara skulle vara så att hon/han säger "va?"
för att jag pratar för lågt, så sjunker mitt självförtroende ändå! =(

hm, ni kanske inte är så intresserade av hur jag pratar. xD
aja. puss.

Kommentarer
Postat av: jennica

hehe, och jag kan inte ens säga pizza, tkr det är svårt att säga. när jag ska säga pizza då låter det som pissar / kissar. jag vill aldrig beställa när jag ska prata, då tror dom att jag vill ha deras urin! vet hur det känns att inte kunna uttalar på rätt sätt :p

2008-12-10 @ 17:45:01
Postat av: Henrik Lindmark

jo hon är bra lite less på hennes gamla låtar men :P

hmm...vad gjorde jag i helgen... nu måste jag tänka just ja :P min farmor var här så jag tiggde pengar :D annars var den som lugn :)

2008-12-10 @ 18:29:47
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/
Postat av: Suz

Men gumman, du ska inte ha dåligt förtroende bara för att du inte kan säga några ord eller vokaler, jag har det svårt kan inte ens säga pizza så som jennica sa.

Helt störande men vadå alla kan ju inte säga parfekt heller.



<3<3<3

2008-12-11 @ 22:11:26
URL: http://mirrorofmadness.blogg.se/

KOMMENTERA

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Min bloggadress:

Kommentera här:

Trackback